Exit Tickets in a College Spanish Community Service Learning Course

My prompts and students' exit tickets in "Spanish in the Community."
by Ann Abbott

Exit tickets are a new concept for me. On Twitter and Pinterest, I follow many language educators who teach K12. I was curious about the "exit tickets" they mentioned. (Just google "What is an exit ticket" and you will see lots of definitions and resources.) 

So today I tried it in my class. 

1. Signature Search. First we did a signature search about their spring break activities and the transition back into their CSL work. 
Encuentra a alguien que…
Actividades
Firma
1. haya viajado en avión durante las vacaciones.


2. haya visto Los juegos del hambre.


3. haya hecho un trabajo voluntario durante las vacaciones.

4. haya hablado español durante las vacaciones.


5. haya hecho su trabajo en la comunidad ya esta semana.

6. haya hecho algo interesante/curioso durante las vacaciones.


2. Comunidades activities. Then we did the activities in Lección 14 from Comunidades: Más allá del aula (pages 89-93). Our guiding question was, ¿Por qué emigrar? The activities from the book  covered these topics:
  • Push and pull factors.
  • The dangers inherent in several border crossing methods (coyotes, rafts, trains, etc.)
  • What happens during and after an immigration raid.
  • Our rights when we deal with police and immigration officers.
3. Video. Using one of my Pinterest boards, we watched a brief video clip from  Which Way Home? a documentary. (Just click on the image at the link and it will take you the documentary's website.)

4. Exit ticket. I asked students to choose one of these sentence starters (another term I have learned from my K12 friends!), complete the sentence and turn it in before leaving the class.
  • Hoy aprendí que...
  • Me gustó/gustaron...
  • Quiero saber...
I found it interesting that the answers showed no clear patterns. They picked up on different parts of the lesson, but all the answers showed that the students were engaged and paying attention to what we talked about in class. That is reassuring! Here is a sample of some answers:
  • Hoy aprendí ... qué es una redada; que la inmigración puede ser muy peligrosa; que las redadas son más complicadas de lo que parecen ser, ya que también dañan a los niños deportados; que los inmigrantes se suben a los trenes para llegar a los EE.UU. y yo no puedo imaginarlo (el peligro, etc.); que no es necesario abrirle la puerta a la policía si no tienen una orden.
  • Me gustó... la película que se llama Which Way Home y quiero ver toda la película; la información de esta clase porque es muy interesante y quiero conocer más sobre la ley e inmigración.
  • Quiero saber... más sobre cómo deportan a inmigrantes locales y las estadísticas de deportaciones en Champaign Urbana; qué pasa si eres una mujer embarazada y te quieren deportar o si te casas y se muere tu pareja antes de recibir tus papeles; más sobre lo que pasa durante una redada y la deportación.
There were two "exit tickets" that really encouraged me. I think they show real learning because they focus on the questioning that students are doing about their previous beliefs.
  • Aprendí que necesitamos considerar que los medios no nos dan toda la información sobre los factores que les motivan a los inmigrantes a cruzar la frontera.
  • Es difícil tener una opinión segura de la inmigración ilegal... Pero es importante aprender las dificultades porque en el pasado, totalmente creí que está [sic] malo.
Those answers motivate me!

Have you ever used exit tickets in a Spanish CSL course? In any college-level course? Have you picked up other teaching ideas from your K12 colleagues? Leave a comment and tell us about it.

Comments

  1. Soy traductora y he escrito mi primer libro dirigido a estudiantes de español como lengua extranjera. Una novela corta de intriga de 134 págs. con aclaraciones y traducciones para que un extranjero pueda leerlo sin dificultades. Una lectura fresca para este verano relativa a la Noche de San Juan y sus tradiciones, ideal para alumnos que aprenden español. Pueden ver una versión de prueba en http://librosparaextranjeros.blogspot.com.es/
    Sus alumnos agradecerán entender sin recurrir constantemente a un diccionario. Requiere conocimientos previos. Se puede adquirir a través de Amazon o el Corte Inglés, etc…
    Saludos desde Oviedo (Asturias), España. La Autora

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Vocabulary for Parent-Teacher Conferences

How to Correctly File Hispanic Names

Interview with Jessica Horn of ACCIÓN Chicago