Business Spanish: Week 14

by Ann Abbott

This is the last full week of classes. It's hard to believe, but it's also a good thing. We've covered a lot of ground in this class, and it's time to tie it all together.

In our remaining time, we will finish up our networking project, which we began during Week 7 and then continued on the Wednesday of Week 11. We need to get our heads back into the project and do the actual work today.

Lunes: Proyecto de networking

Alumni

I reminded the students of the alumni they had voted for, and I put them into their groups.
·         Mark Wehling (Kristin, Haley, Daniel, Shamir, Xuefei)
·         Dave Mackinson (Brandon, Laura, Emily, Nicholas, John)
·         Benjamin Brodner (Florian, Claudia, Daniela, Fiona, Shamus).

Instructions 

  • Repasar la información sobre el individuo.  Usen LinkedIn, Facebook, Google, y más para informarte sobre esta persona y empezar a formular preguntas.
  • Releer. 5 Tips For Writing The Perfect Networking Email
  • Producir. Entre todos, escriban por lo menos 15 preguntas posibles para esta persona. ¿Qué quiere saber un/a estudiante de español?
  • Foto. Sacar una foto de todos en la clase para La Línea y Spanish Advising. Sacar una foto de los del grupo para usar con la carta (posiblemente) y en el blog.

Miércoles: Proyecto de networking

Seleccionar. Escoger solamente cinco preguntas de la lista que generaron el lunes. ¿Qué criterio van a usar para decidir qué preguntas incluir y qué preguntas excluir?
Escribir. Escribir el mensaje.
·         Debe seguir las sugerencias de 5 Tips For Writing The Perfect Networking Email.
·         Para Mark, debe mezclar el español y el inglés. ~50/50
·         Para Dave, se debe escribir principalmente en español con algunas frases en inglés.
·         Para Ben, se debe escribir principalmente en inglés con algunas frases en español.
Editar. Presentar la carta a Ann para que la edite.

Viernes: Taller de asesoría

Since this is our last workshop, we will do the following:
  • Analyze successes and failures.
  • Reflect on lessons learned and document them for future teams.
  • Write thank-you notes to our client: Tasha Robles.

Preview for the final class periods

Lunes
  • Revisar. Hacer las revisiones finales al mensaje a los alumni.
  • Mandar el mensaje, con copia a Ann (arabbott@illinois.edu).

Miércoles
  • Conclusiones sobre el curso.
  • Cómo poner sus experiencias en este curso en su currículum.
  • Evaluaciones del curso.

Comments

Popular posts from this blog

Vocabulary for Parent-Teacher Conferences

How to Correctly File Hispanic Names

Interview with Jessica Horn of ACCIÓN Chicago